T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / MUTKİ - Mutki Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu

STRATEJİK PLAN

icerikler/stratejik-plan_15347235.html 

 

T.C

MUTKİ KAYMAKAMLIĞI

ÖĞRETMENEVİ VE ASO  MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

2024-2028  STRATEJİK PLANI

 

 

 

 21-08-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUNUŞ

Değişim ve gelişim süreçlerini doğru ve hızlı anlayabilmek; her alanda algılama ve reaksiyon verebilme yeteneklerimizi geliştirmemize bağlıdır. Bunun için kurumların sahip oldukları insan kaynaklarını nitelikli iş gücüne dönüştürmesi gerekmektedir.

Her zaman genç bir ruh ve coşkuyla çalışmak, yeni ve taze fikirler geliştirmek, çalışmaktan hoşlanmak, çalışma atmosferimizi sürekli güzelleştirmek, uyumlu bir iş akışı içerisinde sürekli çabalamak stratejik planımızın temel çerçevesini oluşturmaktadır.

İş performansını doğrudan etkileyen dört temel unsur bulunmaktadır. Bunlar iş stratejisi, bu stratejiyi gerçekleştirmek için gerekli olan iş yapma yöntemleri, insan kaynakları ve teknoloji yönetimidir. Bu dört temel unsur ancak birlikte ve eşit önem verilerek gerçekleştirildiklerinde iş performansında önemli ve kalıcı artış sağlanabilmektedir. Bu anlayış ile çalışmalarımızda, dört temel performans unsurunu müşterilerimizin gereksinimleri doğrultusunda dengeleyerek, dünya standartlarında performans elde etmeye çalışmaktayız.

Planımız müşteri beklentilerinin aşılmasını hedefleyen, katılımı ve takım çalışmasını destekleyen, tüm sistem ve süreçlerinin iyileştirilmesine odaklanan bir yönetim anlayışını hedeflemektedir.

Yeni ve öncü hizmet politikaları geliştiren, kurumun misyon ve vizyonuna olumlu katkılar sağlayacak hizmet ve faaliyetler ortaya koyan bir kurum olma amacıyla çalışmalar yürüteceğiz.

Personelimizle birlikte hazırladığımız 2023-2028 dönemine ait stratejik planımızın en üst düzeyde gerçekleşme oranına ulaşmasını temenni ederim.

                                                    

 

                                                                                 Sabri DEMİR

                                                                                        Müdür

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER                                          Sayfa

 

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ…5

 1.1.Stratejik Plan Üst Kurulu…5

BÖLÜM: II. DURUM ANALİZİ…6

 

             2.1.Kurumun Tarihçesi…6

             2.2.Kurum Bilgileri… 6

            2.3.Konaklama Ünitesi Doluluk Oranı…7

            2.4.Kurum Yerleşkesine İlişkin Bilgiler… 7

            2.5.Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız…7

            2.6.Gelir ve Gider Bilgisi…8

2.7.Konaklama İstatistikleri…8

2.8.İç ve Dış Paydaşlarımız…8

2.9.Paydaş Analizi…9

2.9.1.İç Paydaşlar…9

2.9.2.Dış Paydaşlar: …9

2.9.3.Müşteri Anketi Sonuçları…10

2.9.4.Çalışan Memnuniyet Anketi…11

2.9.5.Paydaş Değerlendirmesi…12

2.10.GZFT(Güçlü Zayıf Fırsat Tehdit)…13

2.10.1.İçsel Faktörler… 13

2.10.1.1.Güçlü Yönler…13

2.10.1.2.Zayıf Yönler…14

2.10.1.3.Fırsatlar…14

2.10.1.4.Tehditler…14

2.11. Gelişim ve Sorun Alanları…14

BÖLÜM: III. MİSYON, VİZYON TEMEL DEĞERLER…15

3.1.Misyonumuz…15

3.3.Temel Değerlerimiz…15

3.4.Kurumsal Kapasitemiz…16

BÖLÜM IV: AMAÇ HEDEF VE EYLEMLER…17

4.1.Eylemler…17

4.2.Gelir Hedefleri…18

4.3.Konaklama Hedefleri…18

4.4.Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi…18

BÖLÜM V: İZLEME VE DEĞERLENDİRME…19

 

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

 

2023-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır.

Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

 

 Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

 

1.1.Stratejik Plan Üst Kurulu

 

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

 

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

 

Sabri DEMİR

Müdür

Ayşegül KIZILTAŞ

Müdür Yardımcısı

 

İhsan AYYILDIZ

Personel

Remzi BOZKURT

 

Personel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BÖLÜM: II. DURUM ANALİZİ

 

 

2.1.Kurumun Tarihçesi

 

          Mutki Öğretmenevi ve ASO Müdürlüğümüzün şuan ki binası 1985 yılında ilçe belediye hizmet binası olarak inşa edilmiştir. 2005 yılında Atatürk İlkokulu ek binası olarak Bitlis İl Özel İdaresi tarafından Mutki Belediyesi’nden satın alınmıştır.

 İlçemizde konaklama tesisinin olmaması nedeniyle gerekli bakım onarımlar yapılarak kullanışlı hale getirildikten sonra 07/12/2007 tarih ve 4193 sayılı onay ile Öğretmenevi olarak hizmete açılmıştır.

 

2.2.Kurum Bilgileri

Kurumun Adı

Mutki Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü

Kurum Türü

Resmi

Kurum Kodu

974976

Açılış Tarihi

07/12/2007 tarih ve 4193 sayılı onay

Tapu Alanı

533 m2-Bahçe-Bodrum-Zemin -2 kat

Kurum telefonu & Faks

Tel: 0(434) 711 2524-7112277    Fax: yoktur.

Isınma Şekli

Kalorifer-Kömür

Kurum Kapasitesi

14 oda 31 yatak

Kurum Web Adresi

http://mutkiogretmenevi.meb.k12.tr

Kurum e-posta adresi

mutkiogretmenevi@meb.k12.tr

Kurum Adresi

Pınarbaşı Mah.Zeki Ergezen Cad. No:17

MUTKİ / BİTLİS

Odaların Durumu

Televizyon-Mini Dolabı-Zemin parke

 

 

2.3.Konaklama Ünitesi Doluluk Oranı(son üç yıl)

 

 

 

 

 

 

 

2021

2022

2023

Toplam Oda Sayısı

14

14

14

Toplam Yatak Sayısı

31

31

31

Doluluk Oranı

7998 kişi-%71

7571 kişi-%68

7111 kişi-%63,71

 

 

       

 

2.4.Kurum Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

 

S.N.

ADI

SAYISI

1

Müdür Odası

1

2

Müdür Yardımcısı Odası

1

3

Resepsiyon Alanı

1

4

Hizmetli Odası

1

5

Mutfak

1

6

Dinlenme Odası

1

7

Otel Odaları

14

8

Arşiv Odası

1

9

Depo

1

10

WC

2

11

Kütüphane

1

 

2.5.Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

2

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

1

Yazıcı Sayısı

2

TV Sayısı

17

İnternet Bağlantı Hızı

1024 MB

Kamera

8

2.6.Gelir ve Gider Bilgisi

 

Kurumumuzun bütçe gelirleri ve giderlerine ilişkin son üç yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

 

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2021

161158,34

140341,24

2022

261963,44

242513,55

2023

573727,73

534348,83

 

 

2.7.Konaklama İstatistikleri( Son üç yıl)

 

Yıllar

MEB Personeli

Kamu Personeli

2021

3276

4772

2022

3485

4086

2023

3519

3592

 

2.8.İç ve Dış Paydaşlarımız

İç Paydaşlar

Dış Paydaşlar

Kurum idaresi

Milli Eğitim Bakanlığı

Çalışan personeller

Valilik

 

İl milli eğitim müdürlüğü

 

İlçe milli eğitim müdürlüğü

 

Yerel yönetim

 

Misafirler

 

Üyelerimiz

 

Mal/hizmet satın alınan işletmeler

 

 

 

2.9.Paydaş Analizi

 

Kurumumuzun temel paydaşları öğretmen ve kamu personeli olmakla birlikte dışsal etkisi nedeniyle kurum çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır. Paydaşlar, kuruluşun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, kuruluşun faaliyetlerinden doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz yönde etkilenen veya kuruluşu etkileyen kişi, grup veya kurumlardır.

 

Bir kurum için paydaşlar temelde iç ve dış paydaşlar olarak iki grupta değerlendirilebilir:

 

 

 

2.9.1.İç Paydaşlar:

 

Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen, kuruluş içindeki kişi, grup veya (varsa) ilgili ve bağlı kuruluşlardır. Kuruluşun çalışanları, yöneticileri iç paydaşlardandır. Çalışmamızda iç paydaşlarımızdan sadece personelimize anket uygulanmıştır.

 

 

 

2.9.2.Dış Paydaşlar:

 

 

Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş dışındaki kişi, grup veya kurumlardır. Kuruluş faaliyetleriyle ilişkisi olan diğer kamu ve özel sektör kuruluşları, kuruluşa girdi sağlayanlar, sendikalar, ilgili sektör birlikleri dış paydaşlara örnektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9.3.Müşteri Anketi Sonuçları:

 

Resepsiyon

Kötü

Orta

İyi

Çok İyi

Karşılama

 

1

4

5

Bilgilendirme

1

1

3

5

Uğurlama

 

2

1

7

Kat Hizmetleri

Kötü

Orta

İyi

Çok İyi

Oda Temizliği

1

2

4

3

Genel Kurum Temizliği

 

2

3

5

Kurum Yönetimi

Kötü

Orta

İyi

Çok İyi

Güleryüz

   

3

7

Nezaket

   

2

8

Sorun Çözme

 

1

5

4

Personelimiz

Kötü

Orta

İyi

Çok İyi

Güleryüz

1

 

1

8

Nezaket

1

 

3

6

Yardımseverlik

1

   

9

 

 

 

2.9.4.Çalışan Memnuniyet Anketi

 

 

EVET

BİRAZ BAZEN

HAYIR

11

Aldığım eğitime uygun bir bölümde çalışıyorum.

2

 

 

22

Çalışma ortamım ve çalışma koşullarım ile ilgili yapılacak düzenlemelerde görüşüme başvurulur.

2

 

 

33

Çalışma mekânım rahat çalışabileceğim biçimde düzenlenmiştir.

2

 

 

44

Çalıştığım bölümde kendimi güvende hissediyorum.

2

 

 

55

Haftalık çalışma sürem idealdir.

2

 

 

66

İşveren tarafından çalışanları ödüllendirme (teşekkür yazıları, ek ödem, terfi vb.)  mekanizmaları işletilmektedir.

2

 

 

77

İşveren, iş sağlığı ve güvenliği konusunda düzeltici ve önleyici faaliyetler yapmaktadır.

2

 

 

88

Hafta tatili kullanabiliyorum.

2

 

 

99

Yöneticilere sorunlarımı iletme imkânı bulurum.

2

 

 

110

Yıllık izin hakkımı düzenli olarak kullanabiliyorum.

1

1

 

111

Çalıştığım bölümün işleyişi konusunda önerilerim dikkate alınır.

2

 

 

112

Maaş düzeyimin yeterli olduğunu düşünüyorum.

2

 

 

113

Maaşım düzenli ve zamanında yatırılmaktadır.

2

 

 

114

İş sözleşmesi imzaladım ve bir örneği bende vardır.

2

 

 

115

Fırsatım olsa bile işyerinden ayrılmayı düşünmem.

1

1

 

116

Bu işyerini etrafımdaki insanlara öneririm.

2

 

 

 

 

Evet

Hayır

 

117

İşyerinde mobbing’e maruz kaldım.

 

2

 

118

İşyerinde iş kazası geçirdim.

 

2

 

119

Son bir yıl içinde, işyeri tarafından düzenlenen en az 1 eğitime katıldım.

1

1

 

20

Yöneticimle sorun yaşadım.

 

2

 

 

                 

 

 

 

2.9.5.Paydaş Değerlendirmesi

 

 

Yurdumuzun çeşitli illerinde MEB’in ilgili yönetmeliğine bağlı olarak üye ve kamu personelinin konaklama yeme-içme, dinlenme ve eğlenme ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı ve tamamlayıcı birimleri içinde bulunduran kurumlar olarak tanımlanan öğretmenevlerinin sağladığı fayda bağlamında yeri yadsınamaz bir gerçektir. Öncelikli hedef kitlesi öğretmen ve aileleri olan kurumun bu kitleyi aşarak tüm kamu personeline hizmet verir hale geldiği görülmektedir. Bu çerçevede öğretmenevlerinde kalite eskisinden çok daha önemli hale gelmiştir. Son söz olarak Mutki Öğretmenevinden hem hizmet alanların hem de hizmet verenlerin yüksek düzeyde memnun oldukları, kurumun güçlü tarafının personel olduğu zayıf yanının ise çevre düzenlemesi, binanın fiziki yapısı olduğu tespit edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.10.GZFT(Güçlü Zayıf Fırsat Tehdit)

 

Kurumumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

 

2.10.1.İçsel Faktörler

 

2.10.1.1.Güçlü Yönler

 

Bina ve Yerleşke

Kurumun konum itibariyle merkeze yakın olması

Çalışanlar

Birbirini seven, mutlu personelin olması

Personelin genç ve dinamik olması

Personelin tecrübeli olması

Müşteriler

Müşterilerimiz farklı sosyo- kültürel çevredendir.

Müşterilerimizin iletişime açık olması

Yönetim süreçleri

Hizmet veren birimlerimizin düzenli takip edilmesi

Şeffaf şekilde yürütülmektedir.

İletişim Süreçleri

Hizmet alan herkese saygı ve hoşgörü ile yaklaşılmaktadır. Kurum içi iletişim kanallarının açık olması

 

 

 

2.10.1.2.Zayıf Yönler

 

Bina ve Yerleşke

Fiziki yapının yetersizliği, Bahçenin olmayışı, Yatak kapasitenin az olması, Tesisin bina yapısının eski olması

Donanım

İstenilen seviyede olmayışı, Kurumda elektrik ve su tesisatının eski olmasından dolayı yetersiz kalması

Bütçe

İhtiyaçları karşılamada yetersiz olmaktadır.

 

 

 

2.10.1.3.Fırsatlar

 

Politik

Stratejik yönetim anlayışının uygulamaya geçirilmiş olması, Yeniliklere sahip yöneticilerin olması,

Ekonomik

İlçe merkezinde ki tek sosyal tesis olması,

Ulaşım kolaylığının olması

Merkezde olmanın avantaja dönüştürülmesi,

 

Sosyolojik

Bağlı bulunduğumuz ya da ilişkilerimizin olduğu tüm kurumlarla, kişilerle sağlıklı ilişkilerimizin sürmesi,

Mevzuat-Yasal

Mevzuat –yasal açıdan bir sıkıntı yoktur.

Ekolojik

Ekolojik açıdan bir sıkıntı meydana gelmemektedir.

 

2.10.1.4.Tehditler

 

Politik

Tehdit yoktur.

Ekonomik

Sirkülâsyonun az olması durumunda sıkıntı yaşanabilir.

Sosyolojik

Hizmet alanlarının yetersiz olması

Teknolojik

Yoktur.

Mevzuat-Yasal

Yoktur.

Ekolojik

Yoktur.

 

2.11. Gelişim ve Sorun Alanları

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır. Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

 

Binanın eski olması

 

Bahçenin olmaması

 

Yeteri kadar sosyal alanın olmaması

 

Oda sayısının yetersiz olması

 

 

 

 

BÖLÜM: III. MİSYON, VİZYON TEMEL DEĞERLER

 

 

3.1.Misyonumuz

 

Sürekli kendini yenileyen; yönetici ve personelimizle, her şeyin en iyisine layık olduğunu düşündüğümüz öğretmenlerimize ve bizden hizmet alan her bireye kaliteli hizmeti güler yüzle verebilmek.

 

 

 

3.2.Vizyonumuz

 

Kaliteli, yenilikçi, güven ve dürüstlüğü ilke, edinen, güler yüzlü, hoşgörülü, sevgi ve saygı temeline dayalı kaliteli hizmet anlayışıyla, kendini sürekli geliştiren hizmetlerimiz ile öğretmen evlerinin örnek model aldığı öncü bir kurum haline gelebilmektir.

 

 

 

3.3.Temel Değerlerimiz

 

1) Milli Eğitim bakanlığı mensupları ile diğer kamu kurumlarındaki kamu görevlilerine sosyal amaçlı hizmetler verir.

2) Amaçları içerisindeki konaklama, yeme içme ve kültürel, mesleki çalışmalarına yardımcı olur.

3) Günün 24 saati yukarıda belirtili hizmetleri vermeye hazır durumdadır

4) Güler yüzlü kaliteli hizmet üretir ve sunar.

5) Kurumdan yararlanacak zümre ve kişilerin memnuniyetlerini en azami düzeyde olmasını amaçlar.

 

 

 

 

 

 

3.4.Kurumsal Kapasitemiz

 

Konaklama bölümünde 14 oda ve 31 oda yatak bulunmaktadır.

Odaların;

1 tanesi 1 kişilik,

 2 tanesi Suit,

2 tanesi 3 kişilik,

 2 tanesi 4 kişilik,

7 tanesi 2 kişilik odalardan oluşmaktadır.

Odalarımızda;

LCD ekran TV,

Buzdolabı,

ADSL ve

24 saat sıcak su imkânı vardır.

Öğretmenevimiz 24 saat kamera sistemi ile izlenmektedir.

Kurumumuzda;

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

2

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

1

Yazıcı Sayısı

2

TV Sayısı

17

İnternet Bağlantı Hızı

1024 MB

Kamera

8 adet bulunmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BÖLÜM IV: AMAÇ HEDEF VE EYLEMLER

 

 

4.1.Eylemler

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kurum kapasitesi ve karını artırmaya yönelik tedbirler alınacak

Kurum yönetimi

2024-2028

1.1.2

Konaklama kapasitesini ve kalitesini artırmaya yönelik çalışma yapılacak

Kurum yönetimi

 

2024-2028

1.1.3

Kurumun konaklamada kullanılan teknolojik altyapısının geliştirilmesi sağlanacak

Kurum yönetimi

 

2024-2028

1.1.4

Kurumun bölümlerini iyileştirme çalışmaları yapılacak

Kurum yönetimi

 

2024-2028

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.Gelir Hedefleri

Yıllar

Gelir Miktarı

2024

1.630,000

2025

1.750.000

2026

2.000.000

2027

2.250.000

2028

2.750.000

 

 

4.3.Konaklama Hedefleri

 

Yıllar

MEB Personeli

Kamu Personeli

2024

3750

4000

2025

4000

4250

2026

4250

4500

2027

4500

4750

2028

4750

5000

 

4.4.Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi

 

1-Odaların yenilenmesi

2-Odaların teknolojik altyapısının yenilenmesi

3-Yatak-bazaların yenilenmesi

4-Buzdolapların değiştirilmesi

5-Televizyonların değiştirilmesi

6-Soyunma dolaplarının değiştirilmesi

7-Dinlenme salonun yenilenmesi

8-Yeni sosyal alanların oluşturulması

 

 

 

BÖLÜM V: İZLEMEVE DEĞERLENDİRME

 

 

Kurumumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.

 

Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.

 

Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.08.2024 - Güncelleme: 21.08.2024 14:34 - Görüntülenme: 50
  Beğen | 0  kişi beğendi