icerikler/stratejik-plan_15347235.html
T.C
MUTKİ KAYMAKAMLIĞI
ÖĞRETMENEVİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ
2024-2028 STRATEJİK PLANI
SUNUŞ
Değişim ve gelişim süreçlerini doğru ve hızlı anlayabilmek; her alanda algılama ve reaksiyon verebilme yeteneklerimizi geliştirmemize bağlıdır. Bunun için kurumların sahip oldukları insan kaynaklarını nitelikli iş gücüne dönüştürmesi gerekmektedir.
Her zaman genç bir ruh ve coşkuyla çalışmak, yeni ve taze fikirler geliştirmek, çalışmaktan hoşlanmak, çalışma atmosferimizi sürekli güzelleştirmek, uyumlu bir iş akışı içerisinde sürekli çabalamak stratejik planımızın temel çerçevesini oluşturmaktadır.
İş performansını doğrudan etkileyen dört temel unsur bulunmaktadır. Bunlar iş stratejisi, bu stratejiyi gerçekleştirmek için gerekli olan iş yapma yöntemleri, insan kaynakları ve teknoloji yönetimidir. Bu dört temel unsur ancak birlikte ve eşit önem verilerek gerçekleştirildiklerinde iş performansında önemli ve kalıcı artış sağlanabilmektedir. Bu anlayış ile çalışmalarımızda, dört temel performans unsurunu müşterilerimizin gereksinimleri doğrultusunda dengeleyerek, dünya standartlarında performans elde etmeye çalışmaktayız.
Planımız müşteri beklentilerinin aşılmasını hedefleyen, katılımı ve takım çalışmasını destekleyen, tüm sistem ve süreçlerinin iyileştirilmesine odaklanan bir yönetim anlayışını hedeflemektedir.
Yeni ve öncü hizmet politikaları geliştiren, kurumun misyon ve vizyonuna olumlu katkılar sağlayacak hizmet ve faaliyetler ortaya koyan bir kurum olma amacıyla çalışmalar yürüteceğiz.
Personelimizle birlikte hazırladığımız 2023-2028 dönemine ait stratejik planımızın en üst düzeyde gerçekleşme oranına ulaşmasını temenni ederim.
Sabri DEMİR
Müdür
İÇİNDEKİLER Sayfa
1.1.Stratejik Plan Üst Kurulu…5
BÖLÜM: II. DURUM ANALİZİ…6
2.1.Kurumun Tarihçesi…6
2.2.Kurum Bilgileri… 6
2.3.Konaklama Ünitesi Doluluk Oranı…7
2.4.Kurum Yerleşkesine İlişkin Bilgiler… 7
2.7.Konaklama İstatistikleri…8
2.8.İç ve Dış Paydaşlarımız…8
2.9.Paydaş Analizi…9
2.9.1.İç Paydaşlar…9
2.9.2.Dış Paydaşlar: …9
2.9.3.Müşteri Anketi Sonuçları…10
2.9.4.Çalışan Memnuniyet Anketi…11
2.9.5.Paydaş Değerlendirmesi…12
2.10.GZFT(Güçlü Zayıf Fırsat Tehdit)…13
2.10.1.1.Güçlü Yönler…13
2.10.1.2.Zayıf Yönler…14
2.10.1.3.Fırsatlar…14
2.10.1.4.Tehditler…14
2.11. Gelişim ve Sorun Alanları…14
BÖLÜM: III. MİSYON, VİZYON TEMEL DEĞERLER…15
3.1.Misyonumuz…15
3.3.Temel Değerlerimiz…15
3.4.Kurumsal Kapasitemiz…16
BÖLÜM IV: AMAÇ HEDEF VE EYLEMLER…17
4.1.Eylemler…17
4.2.Gelir Hedefleri…18
4.3.Konaklama Hedefleri…18
4.4.Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi…18
BÖLÜM V: İZLEME VE DEĞERLENDİRME…19
2023-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır.
Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.
Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
1.1.Stratejik Plan Üst Kurulu
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri
|
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı
|
Sabri DEMİR |
Müdür |
Ayşegül KIZILTAŞ |
Müdür Yardımcısı
|
İhsan AYYILDIZ |
Personel |
Remzi BOZKURT
|
Personel |
BÖLÜM: II. DURUM ANALİZİ
2.1.Kurumun Tarihçesi
Mutki Öğretmenevi ve ASO Müdürlüğümüzün şuan ki binası 1985 yılında ilçe belediye hizmet binası olarak inşa edilmiştir. 2005 yılında Atatürk İlkokulu ek binası olarak Bitlis İl Özel İdaresi tarafından Mutki Belediyesi’nden satın alınmıştır.
İlçemizde konaklama tesisinin olmaması nedeniyle gerekli bakım onarımlar yapılarak kullanışlı hale getirildikten sonra 07/12/2007 tarih ve 4193 sayılı onay ile Öğretmenevi olarak hizmete açılmıştır.
2.2.Kurum Bilgileri
Kurumun Adı |
Mutki Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü |
Kurum Türü |
Resmi |
Kurum Kodu |
974976 |
Açılış Tarihi |
07/12/2007 tarih ve 4193 sayılı onay |
Tapu Alanı |
533 m2-Bahçe-Bodrum-Zemin -2 kat |
Kurum telefonu & Faks |
Tel: 0(434) 711 2524-7112277 Fax: yoktur. |
Isınma Şekli |
Kalorifer-Kömür |
Kurum Kapasitesi |
14 oda 31 yatak |
Kurum Web Adresi |
|
Kurum e-posta adresi |
mutkiogretmenevi@meb.k12.tr |
Kurum Adresi |
Pınarbaşı Mah.Zeki Ergezen Cad. No:17 MUTKİ / BİTLİS |
Odaların Durumu |
Televizyon-Mini Dolabı-Zemin parke |
|
|||||||||||||||||||
2.3.Konaklama Ünitesi Doluluk Oranı(son üç yıl) |
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
2.4.Kurum Yerleşkesine İlişkin Bilgiler
S.N. |
ADI |
SAYISI |
1 |
Müdür Odası |
1 |
2 |
Müdür Yardımcısı Odası |
1 |
3 |
Resepsiyon Alanı |
1 |
4 |
Hizmetli Odası |
1 |
5 |
Mutfak |
1 |
6 |
Dinlenme Odası |
1 |
7 |
Otel Odaları |
14 |
8 |
Arşiv Odası |
1 |
9 |
Depo |
1 |
10 |
WC |
2 |
11 |
Kütüphane |
1 |
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
2 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
1 |
Yazıcı Sayısı |
2 |
TV Sayısı |
17 |
İnternet Bağlantı Hızı |
1024 MB |
Kamera |
8 |
Kurumumuzun bütçe gelirleri ve giderlerine ilişkin son üç yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.
Yıllar |
Gelir Miktarı |
Gider Miktarı |
2021 |
161158,34 |
140341,24 |
2022 |
261963,44 |
242513,55 |
2023 |
573727,73 |
534348,83 |
2.7.Konaklama İstatistikleri( Son üç yıl)
Yıllar |
MEB Personeli |
Kamu Personeli |
2021 |
3276 |
4772 |
2022 |
3485 |
4086 |
2023 |
3519 |
3592 |
2.8.İç ve Dış Paydaşlarımız
İç Paydaşlar |
Dış Paydaşlar |
Kurum idaresi |
Milli Eğitim Bakanlığı |
Çalışan personeller |
Valilik |
|
İl milli eğitim müdürlüğü |
|
İlçe milli eğitim müdürlüğü |
|
Yerel yönetim |
|
Misafirler |
|
Üyelerimiz |
|
Mal/hizmet satın alınan işletmeler |
2.9.Paydaş Analizi
Kurumumuzun temel paydaşları öğretmen ve kamu personeli olmakla birlikte dışsal etkisi nedeniyle kurum çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır. Paydaşlar, kuruluşun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, kuruluşun faaliyetlerinden doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz yönde etkilenen veya kuruluşu etkileyen kişi, grup veya kurumlardır.
Bir kurum için paydaşlar temelde iç ve dış paydaşlar olarak iki grupta değerlendirilebilir:
2.9.1.İç Paydaşlar:
Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen, kuruluş içindeki kişi, grup veya (varsa) ilgili ve bağlı kuruluşlardır. Kuruluşun çalışanları, yöneticileri iç paydaşlardandır. Çalışmamızda iç paydaşlarımızdan sadece personelimize anket uygulanmıştır.
2.9.2.Dış Paydaşlar:
Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş dışındaki kişi, grup veya kurumlardır. Kuruluş faaliyetleriyle ilişkisi olan diğer kamu ve özel sektör kuruluşları, kuruluşa girdi sağlayanlar, sendikalar, ilgili sektör birlikleri dış paydaşlara örnektir.
2.9.3.Müşteri Anketi Sonuçları:
Resepsiyon |
Kötü |
Orta |
İyi |
Çok İyi |
Karşılama |
1 |
4 |
5 |
|
Bilgilendirme |
1 |
1 |
3 |
5 |
Uğurlama |
2 |
1 |
7 |
|
Kat Hizmetleri |
Kötü |
Orta |
İyi |
Çok İyi |
Oda Temizliği |
1 |
2 |
4 |
3 |
Genel Kurum Temizliği |
2 |
3 |
5 |
|
Kurum Yönetimi |
Kötü |
Orta |
İyi |
Çok İyi |
Güleryüz |
3 |
7 |
||
Nezaket |
2 |
8 |
||
Sorun Çözme |
1 |
5 |
4 |
|
Personelimiz |
Kötü |
Orta |
İyi |
Çok İyi |
Güleryüz |
1 |
1 |
8 |
|
Nezaket |
1 |
3 |
6 |
|
Yardımseverlik |
1 |
9 |
2.9.4.Çalışan Memnuniyet Anketi
|
|
EVET |
BİRAZ BAZEN |
HAYIR |
||||
11 |
Aldığım eğitime uygun bir bölümde çalışıyorum. |
2 |
|
|
||||
22 |
Çalışma ortamım ve çalışma koşullarım ile ilgili yapılacak düzenlemelerde görüşüme başvurulur. |
2 |
|
|
||||
33 |
Çalışma mekânım rahat çalışabileceğim biçimde düzenlenmiştir. |
2 |
|
|
||||
44 |
Çalıştığım bölümde kendimi güvende hissediyorum. |
2 |
|
|
||||
55 |
Haftalık çalışma sürem idealdir. |
2 |
|
|
||||
66 |
İşveren tarafından çalışanları ödüllendirme (teşekkür yazıları, ek ödem, terfi vb.) mekanizmaları işletilmektedir. |
2 |
|
|
||||
77 |
İşveren, iş sağlığı ve güvenliği konusunda düzeltici ve önleyici faaliyetler yapmaktadır. |
2 |
|
|
||||
88 |
Hafta tatili kullanabiliyorum. |
2 |
|
|
||||
99 |
Yöneticilere sorunlarımı iletme imkânı bulurum. |
2 |
|
|
||||
110 |
Yıllık izin hakkımı düzenli olarak kullanabiliyorum. |
1 |
1 |
|
||||
111 |
Çalıştığım bölümün işleyişi konusunda önerilerim dikkate alınır. |
2 |
|
|
||||
112 |
Maaş düzeyimin yeterli olduğunu düşünüyorum. |
2 |
|
|
||||
113 |
Maaşım düzenli ve zamanında yatırılmaktadır. |
2 |
|
|
||||
114 |
İş sözleşmesi imzaladım ve bir örneği bende vardır. |
2 |
|
|
||||
115 |
Fırsatım olsa bile işyerinden ayrılmayı düşünmem. |
1 |
1 |
|
||||
116 |
Bu işyerini etrafımdaki insanlara öneririm. |
2 |
|
|
||||
|
Evet |
Hayır |
|
|||||
117 |
İşyerinde mobbing’e maruz kaldım. |
|
2 |
|
||||
118 |
İşyerinde iş kazası geçirdim. |
|
2 |
|
||||
119 |
Son bir yıl içinde, işyeri tarafından düzenlenen en az 1 eğitime katıldım. |
1 |
1 |
|
||||
20 |
Yöneticimle sorun yaşadım. |
|
2
|
|
||||
2.9.5.Paydaş Değerlendirmesi
Yurdumuzun çeşitli illerinde MEB’in ilgili yönetmeliğine bağlı olarak üye ve kamu personelinin konaklama yeme-içme, dinlenme ve eğlenme ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı ve tamamlayıcı birimleri içinde bulunduran kurumlar olarak tanımlanan öğretmenevlerinin sağladığı fayda bağlamında yeri yadsınamaz bir gerçektir. Öncelikli hedef kitlesi öğretmen ve aileleri olan kurumun bu kitleyi aşarak tüm kamu personeline hizmet verir hale geldiği görülmektedir. Bu çerçevede öğretmenevlerinde kalite eskisinden çok daha önemli hale gelmiştir. Son söz olarak Mutki Öğretmenevinden hem hizmet alanların hem de hizmet verenlerin yüksek düzeyde memnun oldukları, kurumun güçlü tarafının personel olduğu zayıf yanının ise çevre düzenlemesi, binanın fiziki yapısı olduğu tespit edilmiştir.
2.10.GZFT(Güçlü Zayıf Fırsat Tehdit)
Kurumumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.
2.10.1.1.Güçlü Yönler
Bina ve Yerleşke |
Kurumun konum itibariyle merkeze yakın olması |
Çalışanlar |
Birbirini seven, mutlu personelin olması Personelin genç ve dinamik olması Personelin tecrübeli olması |
Müşteriler |
Müşterilerimiz farklı sosyo- kültürel çevredendir. Müşterilerimizin iletişime açık olması |
Yönetim süreçleri |
Hizmet veren birimlerimizin düzenli takip edilmesi Şeffaf şekilde yürütülmektedir. |
İletişim Süreçleri |
Hizmet alan herkese saygı ve hoşgörü ile yaklaşılmaktadır. Kurum içi iletişim kanallarının açık olması |
2.10.1.2.Zayıf Yönler
Bina ve Yerleşke |
Fiziki yapının yetersizliği, Bahçenin olmayışı, Yatak kapasitenin az olması, Tesisin bina yapısının eski olması |
Donanım |
İstenilen seviyede olmayışı, Kurumda elektrik ve su tesisatının eski olmasından dolayı yetersiz kalması |
Bütçe |
İhtiyaçları karşılamada yetersiz olmaktadır.
|
2.10.1.3.Fırsatlar
Politik |
Stratejik yönetim anlayışının uygulamaya geçirilmiş olması, Yeniliklere sahip yöneticilerin olması, |
||
Ekonomik |
İlçe merkezinde ki tek sosyal tesis olması,
|
||
Sosyolojik |
Bağlı bulunduğumuz ya da ilişkilerimizin olduğu tüm kurumlarla, kişilerle sağlıklı ilişkilerimizin sürmesi, |
||
Mevzuat-Yasal |
Mevzuat –yasal açıdan bir sıkıntı yoktur. |
||
Ekolojik |
Ekolojik açıdan bir sıkıntı meydana gelmemektedir. |
2.10.1.4.Tehditler
Politik |
Tehdit yoktur. |
Ekonomik |
Sirkülâsyonun az olması durumunda sıkıntı yaşanabilir. |
Sosyolojik |
Hizmet alanlarının yetersiz olması |
Teknolojik |
Yoktur. |
Mevzuat-Yasal |
Yoktur. |
Ekolojik |
Yoktur. |
2.11. Gelişim ve Sorun Alanları
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır. Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
|
Binanın eski olması |
|
Bahçenin olmaması
|
Yeteri kadar sosyal alanın olmaması
|
Oda sayısının yetersiz olması
|
|
BÖLÜM: III. MİSYON, VİZYON TEMEL DEĞERLER
3.1.Misyonumuz
Sürekli kendini yenileyen; yönetici ve personelimizle, her şeyin en iyisine layık olduğunu düşündüğümüz öğretmenlerimize ve bizden hizmet alan her bireye kaliteli hizmeti güler yüzle verebilmek.
3.2.Vizyonumuz
Kaliteli, yenilikçi, güven ve dürüstlüğü ilke, edinen, güler yüzlü, hoşgörülü, sevgi ve saygı temeline dayalı kaliteli hizmet anlayışıyla, kendini sürekli geliştiren hizmetlerimiz ile öğretmen evlerinin örnek model aldığı öncü bir kurum haline gelebilmektir.
3.3.Temel Değerlerimiz
1) Milli Eğitim bakanlığı mensupları ile diğer kamu kurumlarındaki kamu görevlilerine sosyal amaçlı hizmetler verir.
2) Amaçları içerisindeki konaklama, yeme içme ve kültürel, mesleki çalışmalarına yardımcı olur.
3) Günün 24 saati yukarıda belirtili hizmetleri vermeye hazır durumdadır
4) Güler yüzlü kaliteli hizmet üretir ve sunar.
5) Kurumdan yararlanacak zümre ve kişilerin memnuniyetlerini en azami düzeyde olmasını amaçlar.
3.4.Kurumsal Kapasitemiz
Konaklama bölümünde 14 oda ve 31 oda yatak bulunmaktadır.
Odaların;
1 tanesi 1 kişilik,
2 tanesi Suit,
2 tanesi 3 kişilik,
2 tanesi 4 kişilik,
7 tanesi 2 kişilik odalardan oluşmaktadır.
Odalarımızda;
LCD ekran TV,
Buzdolabı,
ADSL ve
24 saat sıcak su imkânı vardır.
Öğretmenevimiz 24 saat kamera sistemi ile izlenmektedir.
Kurumumuzda;
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
2 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
1 |
Yazıcı Sayısı |
2 |
TV Sayısı |
17 |
İnternet Bağlantı Hızı |
1024 MB |
Kamera |
8 adet bulunmaktadır. |
BÖLÜM IV: AMAÇ HEDEF VE EYLEMLER
4.1.Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kurum kapasitesi ve karını artırmaya yönelik tedbirler alınacak |
Kurum yönetimi |
2024-2028 |
1.1.2 |
Konaklama kapasitesini ve kalitesini artırmaya yönelik çalışma yapılacak |
Kurum yönetimi |
2024-2028 |
1.1.3 |
Kurumun konaklamada kullanılan teknolojik altyapısının geliştirilmesi sağlanacak |
Kurum yönetimi |
2024-2028 |
1.1.4 |
Kurumun bölümlerini iyileştirme çalışmaları yapılacak |
Kurum yönetimi |
2024-2028 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.Gelir Hedefleri
Yıllar |
Gelir Miktarı |
2024 |
1.630,000 |
2025 |
1.750.000 |
2026 |
2.000.000 |
2027 |
2.250.000 |
2028 |
2.750.000 |
4.3.Konaklama Hedefleri
Yıllar |
MEB Personeli |
Kamu Personeli |
2024 |
3750 |
4000 |
2025 |
4000 |
4250 |
2026 |
4250 |
4500 |
2027 |
4500 |
4750 |
2028 |
4750 |
5000 |
4.4.Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi
1-Odaların yenilenmesi
2-Odaların teknolojik altyapısının yenilenmesi
3-Yatak-bazaların yenilenmesi
4-Buzdolapların değiştirilmesi
5-Televizyonların değiştirilmesi
6-Soyunma dolaplarının değiştirilmesi
7-Dinlenme salonun yenilenmesi
8-Yeni sosyal alanların oluşturulması
BÖLÜM V: İZLEMEVE DEĞERLENDİRME
Kurumumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.
Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.
Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.